صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال
سرخط خبرها

دست صاحبان کسب و کار از تسهیلات بانکی کوتاه شد

  • کد خبر: ۲۲۳۱۵۳
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
دست صاحبان کسب و کار از تسهیلات بانکی کوتاه شد
بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزش اعتبارات دریافتی صاحبان کسب و کار از کل تسهیلات پرداخت شده طی سال ۱۴۰۲ با حدودا ۳ واحد درصد کاهش در سهم خود نسبت به ۱۴۰۱ مواجه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سهم صاحبان کسب‌وکار از کل تسهیلات پرداخت شده در سال ۱۴۰۲ حدود ۸۱.۷ درصد برآورد شده است که در مقایسه با ۱۴۰۱ نسبتا با کاهش مواجه شده و در عوض سهم مصرف‌کننده نهایی یا خانوار از کل وام‌ها افزایش یافته است. 

علاوه بر این موضوع مشاهده می‌شود میان بخش‌های تولیدی اقتصاد نیز توزیع وام دچار تغییراتی شده که شاخص‌ترین آن، افزایش دو واحد درصدی سهم خدمات و کاهش یک واحد درصدی سهم بخش صنعت از تسهیلات پرداخت شده بوده است. 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از بانک مرکزی، ارزش مجموع تسهیلات پرداختی در ۱۴۰۲ بالغ بر ۵ هزار و ۶۴۶ همت برآورد شده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدودا ۲۷ درصد افزایش را تجربه کرده است.

این درحالیست که سهم صاحبان کسب و کار از وام‌های دریافتی از ۸۴.۶ درصد در ۲ سال گذشته، به ۸۱.۷ درصد در سال گذشته رسیده است.

دست صاحبان کسب و کار از تسهیلات بانکی کوتاه شد

نحوه توزیع اعتبارات میان بخش‌های اقتصادی طی سال گذشته

به‌طور کلی بخش خدمات و صنعت‌ومعدن اصلی‌ترین دریافت‌کنندگان تسهیلات شبکه بانکی هستند. به همین ترتیب مشاهده می‌شود حدود ۴۱.۷ درصد تسهیلات پرداختی به صاحبان کسب و کار در ۱۴۰۲ به دست گروه خدمات رسیده و سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات وام‌های تخصیص یافته به این بخش‌ها، حدود ۳۶.۳ درصد بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد سهم خدمات از وام‌های بخش واسطه‌ای اقتصاد حدود ۲ درصد در مقایسه با ۱۴۰۱ افزایش یافته و در عوض نسبت وام‌های دریافتی صنعت و معدن کمتر از ۱ درصد کاهش یافته است.

در جایگاه بعدی مشاهده می‌شود بخش بازرگانی حدود ۹.۷ درصد تسهیلات مربوطه را دریافت کرده و سهم خود را نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۱ درصد افزایش داده است. در مقابل نسبت تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی طی ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ نسبت به بازه مشابه در ۱۴۰۱ کمتر از ۱ درصد کاهش یافته و به ۶.۶ درصد رسیده است. در نهایت بخش مسکن و ساختمان که طی ۱۴۰۱ حدود ۶.۸ درصد از تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده بود، با کاهش در سهم وام‌های دریافتی مواجه شده و نسبت آن در سال گذشته به ۵.۶ درصد رسیده است.

منبع: اکوایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->